Direktlänk till inlägg 6 december 2008

Jag får uppgifter

Av copyright - 6 december 2008 10:06

Inför varje besök får jag några uppgifter att jobba med.


Inför örra besöket skulle jag öva på att inte tävla med folk hela tiden när jag ska av bussen eller går till och från jobbet. Och så skulle jag öva på att gå långsamt med ett barn. De sket sig. Alla uppgifterna gick åt skogen.


Till gårdagens besök skulle jag göra andningsövningar och planera veckans aktiviteter. Det gick lite bättre. Jag försökte åtminstone andas lugnt och det slutade med andnöd, panikkänslor och hyperventilering. Men det ska tydligen vara så, så det var ju ett tecken på att jag gjorde rätt. Men nu vågar jag inte andas lugnt mer. Vill inte drabbas av andnöd igen.



 
 
Yvonne

Yvonne

6 december 2008 10:16

Fniss. Man ska inte skratta, men du skriver så fantastiskt roligt! Jag känner igen mig i en del av det du säger och du sätter roliga ord på det! =)

Din blogg måste jag följa!
Jag länkar vidare till dig!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

6 december 2008 12:28

Jag håller med yvonne! hittade hit via hennes sida. KBT, jag gick på en stresskurs med ded, skitbra!!! hit kommer jag tillbaka!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Snurrtant

Snurrtant

6 december 2008 15:50

Själv tenderar jag att bli en smula aggresiv vid just KBT.
Kanske lite mer än en smula faktiskt... om jag ska va helt ärlig. Fick aldig veta om även det är ett tecken på att man gör rätt..?
Kände att det var dags att sluta när jag fick ett vredesutbrott på psykologen... Klarar inte av att pressa mig själv (göra saker som är jobbiga) utan att bli aggresiv liksom.
Hoppas det går bättre för dig :))

Kram

http://www.sussiesnurrtant.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av copyright - 17 december 2008 22:00

Den nya bloggen hittar ni här...   Välkomna!

Av copyright - 17 december 2008 21:08

Jag kommer igen med en ny strax! Jag har ännu inte bestämt mig för om jag kommer göra det "officiellt" här i bloggen eller om jag meddelar mina bloggvänner i smyg vilken den nya blir ...   Är det så att någon läser den här bloggen regelbundet och råk...

Av copyright - 15 december 2008 20:47

Jag vill börja med att tacka Annelie och Yvonne för era otroligt kloka ord! TACK! Ni stöttar mig med era insiktsfulla kommentarer!   Idag var jag inte först av bussen, och det störde mig inte heller! Jag tror inte att det bekom mig alls när jag tänke...

Av copyright - 14 december 2008 09:35

Bara ordet gör att pulsen går upp. Stress. Julstress. Stress. Stressa, stressar, stressat ihjäl sig! Varför? Till vilken nytta? För några år sen och under en lång period hade jag en riktigt hög stresströskel. Jag gjorde de flesta saker under tidspres...

Av copyright - 14 december 2008 00:55

... att det förra inlägget inte är ett dugg överdrivet. Inte ett uns av ironi finns i det. Faktiskt.    Sorgligt men sant.     Sant är också att jag önskar att jag kunde gå in till min man och be om ursäkt för att jag blev så sur, men att jag inte ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards