Alla inlägg den 6 december 2008

Av copyright - 6 december 2008 19:47

Utan att ha letat fram pappret jag fick av psykologen så tror jag mig ändå minnas vad det är jag ska göra till nästa gång.

Lista upp saker jag är rädd för, eller känner oro inför, eller bara ogillar att utsätta mig för.


  • prata inför folk
  • inte komma av bussen först av alla
  • att inte komma först över gatan vid ett övergångsställe
  • gå ut utan smink
  • låta min man tvätta mina kläder
  • torktumla sängkläderna *rys*
  • lägga in underkläderna utan att först vika dem prydligt
  • sjunga så någon hör
  • stava fel i en text (gäller inte bloggen i samma utsträckning)
  • använda fel ord i fel sammanhang


Det finns fler saker, men detta får räcka så länge.

Hur mycket ska men berätta om sig själv egentligen? Jag kanske redan har berättat för mycket.


Nej, gå inte! Kom tillbaka kom tillbaka! Jag kan bättra mig! Jag lovar!

Av copyright - 6 december 2008 19:10

Jag hade precis skrivit halvvägs i inlägget och då försvann det! Jag skulle kolla upp ett ord och kunde inte gå tillbaka till inlägget! Får byta tillbaka till Safari i stället. Där funkar det att hoppa fram och tillbaka mellan sidorna. Och där har jag stavningskontroll också, vilket är nödvändigt för mig som skriver fort och fel.

Gaaaah!

Av copyright - 6 december 2008 15:42

Jag har just blivit glad två gånger om idag! Tack vare Yvonne och Snurrtant som glatt mig med kommentarer och dessutom länkat till mig! 


Jag har ju nyss börjat!


*glad jätteglad* 

Av copyright - 6 december 2008 15:18

Jag är irriterad idag. Det började nog när jag vaknade tror jag.


Jag vaknade och så var dagen förstörd



I alla fall. Nu skulle jag ta mig en kopp kaffe och tror ni inte att min favoritmugg står i diskmaskinen! Och just idag vill jag absolut inte dricka kaffe i någon annan mugg än just den!


Ja, jag är grinig. Nä, jag är inte ett dugg bättre än en femåring. Och ja, jag har god lust att

LÄGGA MIG PÅ GOLVET OCH SPARKA OCH SLÅSS!!!

Av copyright - 6 december 2008 14:21

Aggressivitet är något som jag känner ganska ofta.

Kort stubin i kombination med dåligt tålamod kan vara anledningen.


I förmiddags fick jag för mig att jag skulle klä mig fint för en gångs skull. Och redan där borde jag förstått. Att jag bröt mot någon av alla dödssynder. 


Strumpbyxor.


Jag säger bara ordet och halva Sveriges befolkning ryser. Jag hoppas att den man - för självklart är det en man - som uppfann dem vilar ten feet under. Hit by a bullet.

Jag sa väl att jag ibland är aggressiv? Nu vet ni om inte annat.

I alla fall. Badrummet, krånglar på med strumpyxor och börjar nästan slåss med dem.

De jävlas med mig!

De åker av med världens fart för jag är övertygad om att jag fått på mig dem bakochfram. Vänder på dem och då märker jag att nu är de bakochfram. De åker av en andra gång och vänds på och jag går omkring med strumpbyxor som känns som att de sitter fel, men inte lika fel som när de verkligen sitter fel.


Suck!


Av copyright - 6 december 2008 13:57

Jag skulle behöva öva upp mitt minne. Jag har i ett par timmars tid försökt komma på vad det var för uppgifter jag fick till nästa gång.


Och gå och hämta pappren och se efter? Nääe, det vore att fuska. Jag ska komma på det själv. Ska komma på det! Ska!

Av copyright - 6 december 2008 10:06

Inför varje besök får jag några uppgifter att jobba med.


Inför örra besöket skulle jag öva på att inte tävla med folk hela tiden när jag ska av bussen eller går till och från jobbet. Och så skulle jag öva på att gå långsamt med ett barn. De sket sig. Alla uppgifterna gick åt skogen.


Till gårdagens besök skulle jag göra andningsövningar och planera veckans aktiviteter. Det gick lite bättre. Jag försökte åtminstone andas lugnt och det slutade med andnöd, panikkänslor och hyperventilering. Men det ska tydligen vara så, så det var ju ett tecken på att jag gjorde rätt. Men nu vågar jag inte andas lugnt mer. Vill inte drabbas av andnöd igen.



Av copyright - 6 december 2008 10:05

Jag är en skrivglad, lätt hispig, kvinna i mina bästa år (det är vad jag vill tro åtminstone)

Jag går för tillfället i terapi. KBT.

Kognitiv beteendeterapi hos en psykolog som stundtals verkar tycka att jag är helt körd i huvudet.

Frågan är om jag inte kanske är det också... 


Nu ska jag börja jobba med mig själv och mina konstiga rädslor...

Jag tänkte göra det här. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards