Alla inlägg den 12 december 2008

Av copyright - 12 december 2008 17:38

Jag har en stor och jobbig uppgift till nästa gång. Tur att jag inte ska dit på ett par veckor.

Orkar inte ens tänka på uppgiften.


Men en annan mindre jobbig uppgift är att andas.

Med magen.

Lugnt och stilla.

Det fixar jag ibland. Oftast inte. Då andas jag kort och stötvis med bröstet. Och tar djupa andetag ibland, när det känns som att jag inte får tillräckligt med luft.

Ibland när jag ska andas lugnt med magen känns det som att jag får andnöd.

Jag får nästan panikkänslor.

Då slutar jag andas lugnt.

Av copyright - 12 december 2008 17:20

Jag vet inte om jag berättat om en av mina uppgifter jag fått? Den att jag ska sätta mig en halvtimme när jag kommer hem från jobbet och bara sitta i lugn och ro. Inte göra någon nytta hemma, som att "bara" slänga in tvätt i tvättmaskinen innan jag sätter mig, eller börja förbereda någon mat. Allt nyttigt får jag göra när halvtimmen är slut.
Det är en uppgift jag verkligen gillar! Att sitta och ta det lugnt passar mig ypperligt! Det skulle kunna falla in under 'intressen'... Mina intressen är: Skriva, läsa, promenera, sitta och ta det lugnt, fika ... Ja ni fattar!
 
Hur som! Idag när jag kom hem dammsög jag lite snabbt i hallen. Jag var bara tvungen! Och här hade min terapeut då frågat mig, om visste om detta, "Vad hade hänt om du inte hade dammsugit i hallen?" Förmodligen ingenting. Men jag hade suttit och irriterat mig. Det hade gnagt som grus i ögat. Jag var tvungen att dammsuga.

Till mitt försvar kan jag säga att jag tog bara det värsta och det var över på en halv minut. Och nu sitter jag och tar det lugnt. I lugn och ro.

Av copyright - 12 december 2008 16:58

Tack snälla för kommentarerna! De värmer verkligen!


Och du har rätt Annelie, att läsa om andra är ganska givande. Jag gillar att läsa om andras problem och bekymmer, för då känner jag att jag inte är själv om att må dåligt. Det ger lite styrka. Så då fortsätter jag på den banan. Det kan nog vara skönt för mig också att få skriva av mig!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards